Ved at kombinere Nordlyset med den harmoniske rytme af lydequalizere, blev denne visuelle identitet til Eurovision 2024 skabt. ‘The Eurovision Lights’ er et koncept, der er baseret på simple lineære gradienter, inspireret af de lodrette linjer, der gennemsyrer både nordlys og lydequalizere, og er skabt til at være en alsidig identitet, der kan tilpasses efter behov og indretninger.
Det visuelle 'artwork' blev skabt af designbureauet "Uncut". Designerne Johan Bello og Sidney Lim udtalte: "Identiteten er ikke bare et logo, men en historie i sig selv, med nordlyset som grundlag og Eurovision Song Contests farvepalet som drivkraften. Denne forening af elementer skaber en dynamisk og alsidig palet, der åbner op for kreativ brug på forskellige måder. Vores mål er at bruge rene, enkle gradienter som grundlæggende byggesten til at skabe en Eurovision-identitet, der er lys, moderne og fremadskuende." Læs også: 'United by Music' bliver årets slogan - såvel som fremtidens! Vicedirektør for Eurovision 2024, Christel Tholse Willers udtalte: "Vi er så stolte af at præsentere en identitet, der er designet til at være fleksibel og nyttig både på og uden for skærmen. Den er inspireret af det storslåede "nordlys", hvis skønhed og mystik er blevet forvandlet til "The Eurovision Lights". Det er en fængslende og smuk blanding af Eurovision Song Contests funklende officielle mærkefarver, der ikke kun vil ses på tværs af de tre live-shows, men også i spændende variationer i forskellige sammenhænge på tværs af begivenhedens digitale platforme og giver en Eurovision-følelse i Malmøs byrum."
Links: Eurovision Song Contest Opdateret d. 15.12.2023 |